Friday, June 5, 2009

KEHANCURAN BANGSAKU

Bangsa atau agama???

Inilah antara tajuk lain yang saya akan bawakan kepada semua tentang kemunduran belia kini.Bersesuaian dengna hari belia yang diraikan kita seharusnya menjadikan islam sebagai tonggak utama dalam segala cabang kehidupan.islam adalah menyeluruh.Sejak islam disebarkan perkaranya tetap sama iaitu amar maruf nahi mungkar.Saya singkapkan perkara ini kepada semua belia yang masih biul dan jahil dalam menilai hal ini...

Ramai bel;ia mahu kan kerjasama yang erat dari puak umno dan parti pas.Baiklah saya akan terangkan,kenapa pas dan bn tidak boleh bersatu.Sebenarnya hal i ni telah diterangkan oleh para ulama dan ustaz-ustaz.Tetapi kita ni bersikap seperti orang yang mahukan kontrovesi je.Belia kini bukan suka dengan kuliah ataupun penmerangan agama,malah suka menyalahkan pihak atasan dalam parti kalau ada pergaduhan antara kaum.Macam bangsa,kalau kita bangga dengan bangsa tanpa kita ambil agama sebagai penguat ini akan menjadikan kita sama dengan yahudi,bani israel,kaum afrika yang mundur.Hal ini kerana perangai mereka sama macam belia kini,yang hanya mahukan bangsa itu kuat dan utuh tapi tak nak jadikan agama sebagai penguat.

Umno dan Pas tidak akan bekerjasama kerana antara kedua-dua parti ini mempunyai dua pemikiran yang jauh berbeza.Saya simpulakan Pas mengikut cara AL-QURAN malah umno menggunakan SIVIL dalam kehidupan.Ini nyata dan terang bagi anda semua belia.Tolonglah pahami perkara ini,belia perintis negara,belia yang akan mencorakkan dunia puluhan tahun akan datang.Seandainya belia masih buntu dalam berfikir dan sukakan hiburan semata inilah jadinya.


Bangsa satu simbol dan islam itu perlu dalam kekuatan simbol itu.Belia kini makain mundur.Khusus belia melayu.Inikah yang anda mahukan???
Bangsa yang anda agung-agungkan???? melayu????
bersatu????? bersatu tanpa islam???? itu kata-kata orang jahil dantidak berpelajaran.Kata-kata orang yang bacul dan kecut dalam mengatakan islam itu yang awal perlu ditegakkan.Berapa ramai belia yang dalam myspace ni nak menegakkan AGAMA??? ramai dari anda mahukan bangsa yang didahulukan. Bangsa melayu makin hancur.Melayu kian rosak dan tiada ubat untuk mengubatkan melayu selain ALQURAN.Seandainya bangsa melayu masih menolak agama islam dan alquran,masih menyokong budaya bangsat dari luar,, saya malu mengaku sebagai bangsa melayu,dan hanya mengaku sebagai orang yang hanya ada agama dan tidak punyai bangsa.



Saya mengharap agat belia pahami konsep ini,dan jauhilah sikap membodohkan diri sendiri.Rujuklah pada sumber-sumber yang sohih dan dipastiakan kebenarannya.Jangan cepat teripu.Jangan sering ternoda dengan hiburan kini.Bangkitlah melayu islam ku.

salam.

4 comments:

  1. Disini sy ingin mgemukakn sdikit pndpt tntg kehncuran bngsa n ketidkfahamn belia tntg agma pd mse kini..
    sy sokong ape yg dihujahkn oleh saudara..
    ape yg sy nk ungkapkn ini adlh tntg kmunduran belia mkin terserlah apbila mrka tdk fhm ape sbnrnya konsep islam ni..
    Mmg kbykan belia skrg tdk punyai pmikirn yg profesional dlm mgejar ilmu2 b'lndaskn agama ini lbih2 lg bab2 kepolitikan..malah mreka aggp bnde yg remeh dlm mgetahui hal kepolitikn ngara ni..
    Sbgi seorg belia,kte perlu mmhmi jiwa segar bg mndekati glongn yg tdk b'pgetahuan tntg hal ini yg lebe cndrung dlm prgram b'bntuk hiburn..belia mmg biul n jahil dlm mnilai sume ni,btul ape yg d'perktakn oleh saudara..
    Jdi,hiburan yg mdidik jiwa ke arh taat kpd Allah hrus dpupuk dlm diri kte bg mhasilkn generasi yg fhm n mmihak kpd islam agr myokong pjuangn Islam yg dibawa oleh PAS sndiri..

    Belia mrupakn tunggak n kekuatan mse depan ngara yg perlu myiapkn diri dgn ilmu pgetahuan,akhlak mulia,keimanan n ketaqwaan..disini sy nk mnegaskn bhwa kte sbg belia mrupakn pelapis dlm mmikul tggjwb dlm mmelihara keamanan,kemakmuran n kemajuan ngara..sesuai yg d'katakn dgn "Pemuda hrpn Bangsa,Pemudi tiang Negara"..dgn itu,kte perlu ingt tnpa iman yg kukuh n ilmu pgthuan,para belia akn mudah tpgruh ngn anasir2 negatif diluar sana..
    So,sbg belia jgn la kte perbodohkn dri utk mnegakkn kbnrn yg tersedia sohih..
    Berpeganglah dgn kitab suci dlm sgala hal..
    Bangkit la wahai bangsa melayu yg beragama Islam..!!! jihad fisabilillah...
    Itu sje yg dpt sy huraikn dlm tjuk ini..insyaallh kte b'temu dlm hujah yg len pula..
    waallahualam...

    ReplyDelete
  2. fuuhhh sapoo yg komen nihh,,??
    mantap..!!
    hehe

    ReplyDelete
  3. haha syukran2..
    sy hazwani..
    sori xbgtau detail yg sbnr..hehe

    ReplyDelete