Friday, June 5, 2009

FAIZAL TAHIR

Assalamualaikum w.b.t

ya,kali ini saya akan terus membawakan topik-topik hangat untuk diperkatakan dan boleh juga untuk diperdebatkan.

tajuk kali ini adalah:

SAMPAI SYURGA

Sebenarnya tajuk ini saya dapat apabila ianya kelihatan dalam myspace ini,sebagai tajuk artikel,maaf seandainya anda katakan saya cilok ye.Baiklah,tajuk ini amat menarik hati kepada mereka yang merasakan syurga ini satu kepentingan apabila berada diakhirat kelak.Ya,saya percaya dikalngan pembaca hari ini cenderung dan mengharapkan syurga yang sememangnya hak milik Allah..


Kita boleH sampai ke syurga,tetapi adakah kita layak untuk masuk kedalamnya dan merasakan kehebatan nikmatnya?? ini adalah perkara pokok yang perlu kita teliti dan amati,dunia hari ini dipenuhi dan diisi dengan perkara yang negatif khusus dari segi makanan-minuman dan amnya kehidupan seharian kita.

Belia kini perlu sedar dan prihatin atas apa yang berlaku kini.Kerajaan makin lapar dengan pembanggunan negara tanpa mempedulikan soal kemantapan kemajuan belia itu sendiri.Walaupun kementerian belia dan sukan ditubuhkan tetapi mengapa masalah sosial yang melibatkan belia bagai cendawan tumbuh selepas hujan?? Hal ini perlu dijawab oleh belia sendiri,saya sokong usaha kerajaan dalam penjenamaan baru kearah pemprosesan belian kini,tetapi adakah kerajaan dan pihak berwajib menetapkan satu tempoh yang mana gejala syaitan dan laknat ini berakhir???? apakah gejala itu??? sama-sama kita fikirkan,


saya kecilkan kontekx tajuk kali ini kepada belia.Belia kini langsung tidak mempunyai wawasan dan hala tuju yang sempurna.Perjalanan beLia bagaikan cahaya mendung yang tidak kita ketahui sudahnya.Belia kini khusus kepada mereka-mereka yang bergelar remaja,masih buntu dan bodoh dalam menilai kehidupan.Yang bercinta masih leka dengan nafsu penipuan semata-mata.Yang menjadi samseng ataupun menggelarkan diri mereka 3LINE(PEKIDA) ANBG LONG,AYAHANDA yang palsu menjadikan diri mereka konon kuat dan tidak percaya pada undang-undang.Dimana penguatkuasaan kepada belia yang sudah hanyut ini????
masalah gay dan lesbian???
masalah bohsia????
masalah pelacur dikalangan pelajar (IPT)????
masalah rempit?????
rogol??? bunuh???? liwat???? cabul????? ragut????
semua yang terlibat dari kalangan belia.


Jadi,saya menyeru kepada kawan-kawan belia agar sama-sama kita perbaiki diri kita,kita bangunkan cara hidup kita,ini masalah ummah bukan masalah individu.Saya percaya kalangan kawan-kawan mengatakan hal ini adalah perkara remeh yang pasti akan selesai.Saya percaya kawan-kawan semua takut dalam melaksanakan ubat kepada masalh ini.Saya percaya kawan-kawan masih enjoy dengan dunia dan menolak apa yang saya ketengahkan ini,Kalau kita nak harapkah budak-budak yang sekolah agama dari peringkat rendah atau menengah tidak akan selesai masalah ini.Pelajar agama kini makin pupus,PIhak lelakinya pula makin hilang spesies nya.Kalau ada pon ramai juga dah terjerumus dengan pengaruh bangsat ini.Saya harap kita kan masuk kedalam syurga allah secara berjemaah dan tidak hanya sampai sahaja sebab tidak boleh masuk.

KENAPA KITA TIDAK BOLEH MASUK DALAM SYURGA??? XKAN SAMPAI
JE???

Jawapannya adalah kita masih belum menyelesaikan hutang ataupun tanggungjawab kita sebagai belia dan khalifah...

rahmatullahu fih...



KOMEN DAN KRITIKAN BOLEH DIHANTAR KEPADA YM SAYA.
LOK_SAMTAR@YAHOO.COM.

No comments:

Post a Comment