Saturday, October 17, 2009

Harapan ISMA kian LUMPUH.



salam sayang dari saya untuk rakan-rakan.
Bertemu lagi dalam ruangan ini.


Dalam kesibukan yang melanda berbagai pihak,saya cuba kehadapan bagi memberikan beberapa komen dan pendapat yang mungkin menjadi batu lonjatan kepada pemikiran-pemikiran kita semua.

Menjangkau sebulan dimesir ini,berbagai perkara telah saya ketahui dan amati khususnya bidang ilmiah ini.Kalau anda semua nak tawu,dimesir ni certita politik dia pon hebat,kalah politik dimalaysia,bukan politik mengenai kerajaan mesir,tetapi mengenai kerajaan malaysia juga,apa yang saya mahu tegaskan disini adalah penekanan pemikiran umno makin meluas dibumi yang cukup suci ini.


Umno kini makin hebat dimesir,mereka menggunakan saki baki pejuang agama untuk menguatkan lagi kaedah perjuangan mereka.Mereka sanggup menipu pihak tertentu bagi mendapat pengaruh dan kuasa.Mereka sanggup melakukan apa saja bagi mendapat kebatilan yang mereka sendiri inginkan.Kalau rakan-rakan mahu terang lagi,di tempat yang aya duduk ini,di mesir ini adalah kaherah,ramai pelajar melayu menetap disini.Jadi,kesatuan ini sering kali mempengaruhi minda remaja islam selangor dan malaysia bagi menjolok fikrah mereka agar pecah dari kepompong ukhwah islam.

ISMA adalah atu persatuan yang saya mahu ketengahkan.Persatuan ini asal nya persatuan islam bagi menguatkan lagi ukhwah islam.Tetapi itu hanya retorik semata,mereka hanya menggunakan islam sebagai pendinding kalam mereka.Mereka ini perosak bagi persatuan yang diiktiraf kerajaan selangor iaitu (BKASM).Mereka juga memproses ideologo sesat dari segipengaruh islam itu sendiri.Ramai pelajar baru yang setara dengan saya telah diburukkan pemikirannya dengan ideologi PERSATUAN BUSUK ini.Kalau anda berada dimesir anda paham apa yang terjadi.Anda paham apa yang umno dan ISMA dan KEDUTAAN berikan kepada umat melayu disini.Saya tentang mereka disini.Saya dan rakan-rakan yang masih mentah hanya melihat situasi ini dengan kesabaran dan penghayatan.

Mungkin ini tidak sesuai kita bincangkan sebagai perkara global,tetapi untuk info rakan-rakan saya cuba dedahkan sedikit,saya masih belum arif bab persatuan disini,tetapi untuk menilai mana yang baik dan buruk itu kepakaran bagi mereka yang punya ilmu di dada.Mungkin kini tindakan dari abang2 senior sudah mencukupi,dan kami yang masih mentah tiada takhta dalam genggaman hanya akan menyokong persatuan yang membantu kami sejak kami pijakkan kaki kami di mesir ini.

No comments:

Post a Comment